Robert Merle

Borító Cím Formátum 1 Formátum 2 Formátum 3 Tartalom
A ​bálvány Pdf     Tartalom
A ​gyermekkirály Pdf     Tartalom
A ​pirkadat Pdf     Tartalom
Állati ​elmék Pdf Prc   Tartalom
Ármány ​és cselszövés Pdf     Tartalom
Az ​élet rózsái Pdf     Tartalom
Csikóéveink Pdf     Tartalom
Francia ​história Pdf     Tartalom
Íme, ​a király! Pdf     Tartalom
Jó ​városunk, Párizs Pdf     Tartalom
Két ​nap az élet Pdf     Tartalom
Libben ​a szoknya Pdf     Tartalom
Liliom ​és bíbor Pdf     Tartalom
Madrapur Pdf     Tartalom
Malevil Pdf     Tartalom
Mesterségem ​a halál Pdf Prc   Tartalom
Pallos ​és szerelem Pdf     Tartalom
Szenvedélyes ​szeretet Pdf     Tartalom
Üvegfal ​mögött Pdf     Tartalom
Védett ​férfiak Pdf     Tartalom
Veszedelem ​és dicsőség Pdf     Tartalom



Pied-noir (algériai francia telepes) családból származott: nagyapja – a francia betelepítési politika során – települt át Algériába. Az író Tebeszában született 1908-ban, majd tízéves korától Párizsban élt. Középiskolai tanulmányai után a Sorbonne-on filozófiát és irodalomtörténetet hallgatott, doktori disszertációját Oscar Wilde-ról írta. Részt vett a második világháborúban: harcolt a Dunkerque-nél, majd három évet német hadifogságban töltött. Egyetemi tanár és regényíró akart lenni, de a háború átmenetileg megszakította tervei, vágyai megvalósítását. Miközben gimnáziumi tanárként dolgozott (Bordeaux-ban, Marseille-ben, majd Neuilly-sur-Seine-ben, ahol Jean-Paul Sartre-ral is megismerkedett), 1933-ban hozzákezdett az egyetemi karrierhez szükséges disszertáció megírásához, Oscar Wilde élete és munkássága kutatásához. A disszertációt a háború után, 1948-ban fejezte be, majd a sikeres védést követően a Rennes-i Egyetem professzora lett, ahol az előző években doktoranduszként már előadásokat tartott.1977-től folyamatosan írt, évente jelentek meg regényei. Tanári elhivatottsága és történelemszeretete regényeiben is megnyilvánult: hősei általában ismert, valós személyiségek voltak, műveiben a történelem eseményeit fikcióval színezte, de mindig a tények talaján maradt; „módszere az alaposság volt. Íróként egyszerre figyelt a mondanivalóra, a szereplőkre és a történetre, nem hagyta, hogy az olvasó figyelme egy percre is ellankadjon, a témaválasztástól függően eposz-szerű, nagy ívű elbeszélést vagy éppen precíz, tömör regényt írt.”

Vissza