Úgy határozol, hogy a nomádok után eredsz. Ők voltak, akik utoljára életben látták az űrkereskedőket. És ha valóban ők terjesztik a ragályos tébolyt, meg kell állítani őket, mielőtt továbbviszik a fertőzést.

  Két napon át sorra veszel minden ismert nomádtanyát a Nyxen innen. Kósza történetek jutnak a füledbe valami hígvelejű legénységről, akik a kisbolygók között kergetőztek... de semmi konkrét nyom.

  Aztán a harmadik napon megpillantod a hajót. Mozdulatlanul lebeg az űrben. A legrosszabbtól tartva megközelíted. Hirtelen fellobbannak a hajtóművek - és megkezdődik a hajsza! Előtted vannak. Cikcakk, jobbra-balra, föl-le!

- Veszélyesen túlerőltetik a meghajtást - jegyzed meg.

  Igazad is van. A hajó lelassul, a motorok fénye kialszik. Rádión közlőd, hogy átmentek a hajóra.

 - Ezek teljesen begolyóztak! - mondod 5-SI-nek, ahogy végigmentek a hajón. A nomádok mintha ügyet se vetnének rátok. Keményen dolgoznak - csíkokra vagdalják a szkafandereiket, üzemanyaggá keverik az élelmüket, és egymás kezéből kapkodják ki a kalapácsokat, úgy verik szét a vezérlőpultot!

Az egyikük feléd int, vigyorog. Aztán valami lesújt rád hátulról!

 

  A szkafandered eltűnt! Amikor már nem szédülsz, látod, hogy az egyik nomád tartja a kezében. Azt nézi, jó-e neki a méret. Közben 5-SI-re egy hálót dobtak. A nomádok érdeklődéssel nézik a robot villózó vörös lámpáit.

  - Szerintem marha jó videojáték lenne belőle, ha szétszednénk! - mondja éppen az egyikük.

  Nem szabad elveszítened a fejedet - mondod magadban. Őrültek kezében vagy. Nem lehet értelmesen beszélni velük, így hát két lehetőséged marad. Megpróbálhatod visszaszerezni a szkafanderedet, és a beépített berendezésekkel fölébük kerekedni. Vagy valami trükkel megpróbálhatod rávenni őket, hogy engedjenek el.

  Döntened kell, méghozzá gyorsan! Két nomád ugyanis már fölemelt, és be akar gyömöszölni egy nagy húsdarálóba. Úgy rémlik, te leszel a vacsora!

 

Ha megpróbálod visszaszerezni a szkafanderedet, klikkelj ide!

 

Ha megpróbálkozol valami ravaszkodással, klikkelj ide!