Úgy határozol, hogy a nomádok után eredsz. Ők voltak, akik utoljára
életben látták az űrkereskedőket. És ha valóban ők terjesztik a ragályos
tébolyt, meg kell állítani őket, mielőtt továbbviszik a fertőzést.
Két napon át sorra veszel minden ismert nomádtanyát a Nyxen innen. Kósza
történetek jutnak a füledbe valami hígvelejű legénységről, akik a kisbolygók
között kergetőztek... de semmi konkrét nyom.
Aztán a harmadik napon megpillantod a hajót. Mozdulatlanul lebeg az
űrben. A legrosszabbtól tartva megközelíted. Hirtelen fellobbannak a hajtóművek
- és megkezdődik a hajsza! Előtted vannak. Cikcakk, jobbra-balra, föl-le!
- Veszélyesen túlerőltetik a
meghajtást - jegyzed meg.
Igazad is van. A hajó lelassul, a motorok fénye kialszik. Rádión közlőd,
hogy átmentek a hajóra.
- Ezek teljesen begolyóztak! - mondod 5-SI-nek, ahogy végigmentek
a hajón. A nomádok mintha ügyet se vetnének rátok. Keményen dolgoznak -
csíkokra vagdalják a szkafandereiket, üzemanyaggá keverik az élelmüket, és
egymás kezéből kapkodják ki a kalapácsokat, úgy verik szét a vezérlőpultot!
Az egyikük feléd int, vigyorog.
Aztán valami lesújt rád hátulról!
A szkafandered eltűnt! Amikor már nem szédülsz, látod, hogy az egyik
nomád tartja a kezében. Azt nézi, jó-e neki a méret. Közben 5-SI-re egy hálót
dobtak. A nomádok érdeklődéssel nézik a robot villózó vörös lámpáit.
- Szerintem marha jó videojáték lenne belőle, ha szétszednénk! - mondja
éppen az egyikük.
Nem szabad elveszítened a fejedet - mondod magadban. Őrültek kezében
vagy. Nem lehet értelmesen beszélni velük, így hát két lehetőséged marad.
Megpróbálhatod visszaszerezni a szkafanderedet, és a beépített berendezésekkel
fölébük kerekedni. Vagy valami trükkel megpróbálhatod rávenni őket, hogy
engedjenek el.
Döntened kell, méghozzá gyorsan! Két nomád ugyanis már fölemelt, és be
akar gyömöszölni egy nagy húsdarálóba. Úgy rémlik, te leszel a vacsora!
Ha megpróbálod
visszaszerezni a szkafanderedet, klikkelj ide!
Ha megpróbálkozol
valami ravaszkodással, klikkelj ide!