Téglafal


Készíts egy új 300x300 pixeles képet. Kapcsold be a vonalzót a CTRL-R billentyűkombinációval. Készíts új csatornát fehér háttérrel. Helyezzél el 0, 75, 150, 225 és 300 pixelhez egy-egy függőleges segédvonalat, majd 0-tól 300-ig 50 pixelenként egy-egy vízszintes segédvonalat.

Állítsd be a vonal eszközt 6 pixel vastag vonalra, majd az előtér színét feketére. Állítsd be a segédvonalhoz igazítást a View Snap to Guides menüponttal. Húzzál ki hét vízszintes vonalat a segédvonalakon. Érdemes a Shift billentyűt is nyomni, miközben rajzolsz, valamint a vonalakat a képen kívülről kezdeni és befejezni.

Most pedig húzzál függőleges vonalakat a segédvonalakhoz igazítva a képen látható módon. Figyelj arra, hogy a kép szélén lévő vonalakat se hagyd ki!

Kapcsold ki a segédvonalakat (Ctlr-;). A reálisabb kinézet miatt érdemes a következőket elvégezni. Készíts másolatot a csatornádból (#5). A Kiválasztó eszközzel jelölj ki egy területet a csatornán úgy, ahogyan a képen látod, majd az Filter Distort Twirl menüpontjánál +, -16-os értékkel tekerd meg a vonalat. Ismételd meg más beállításokkal, vagy a Ctrl-F billentyűvel is a többi függőleges vonalnál is.

Tüntesd el a kijelölést. Készíts másolatot a #5-ös csatornából (#6). A Filter Pixelate Crystallize menüpontban állítsd a cella méretét kisebbre mint 11 (itt 5-ös a méret). Ismételd meg a Ctrl-F billenyűvel, majd újra ismételd meg, de mostmár csak 3-as értékkel.

A Filter Blur Gaussian Blur menüpontjánál 2-es rádiusszal mossuk el a képet. Az érték mindíg maradjon 1 és 3 között. Ezután töltsd be a #4-es csatorna kijelölését a Select Load Selection menüpontjával, úgy, hogy az Invert jelölőnégyzet be legyen kapcsolva. Válaszd kia Select Modify Contract menüpontját és állítsd 2 pixelre, majd az Edit Fill menüpontjánál töltsd fel feketével a kijelölést. Tüntesd el a kijelölést.

Válaszd ki az Image Adjust Levels menüpontját. Állítsd be az Input Levels értékét úgy, hogy hogy még egybefüggő legyen a tégla vonala. Mentsd el ezt a file-t, később újra használni fogjuk.

Most pedig a téglafal felületét készítjük el. Készíts új file-t. Célszerű ugyanakkora méretben és felbontásban elkészíteni, mint az előzőt (300x300 pixel). Válts előtérszínt: R: 100, G: 36, B: 30. Ezen kívül betöltheted a bricks.act file-t is a Swatches palettában és innen is választhatsz előtérszínt. Töltsd fel az új képet az előtérszínnel (Edit Fill, Foreground Color)

Készíts másolatot a Background Layer-ből. Cseréld meg az elő- és háttérszínt. A Filter Pixelate Pointilize menüpontnál állítsd be a Cell Size értékét 30-ra (bármely szám megfelel 12-től 40-ig). Állítsd be a Layer módját Hard Light-ra.

Válaszd ki a Filter Blur Motion Blur menüpontját és állítsd be az Angle értékét 81-re, a Distance értékét 118-ra (Az Angle csak egy kissé térjen el a 90-től!). A Filter Blur Gaussian Blur menüpontjával 6,8-es értékkel elmossuk a textúrát (Minél magasabb értéket választottunk a Pointillize-nél annál magasabbat kell itt beírni!).

Készíts egy új Layer-t, váltsál vissza a kiinduló színekre (előtér: fekete háttér: fehér). A Filter Render Clouds menüpontjával készítsünk fekete-fehér felhőket. Az Image Adjust Posterize menüpontjánál 5-ös értékkel kiegyenlítjük a szürkeárnyalatokat. Módosítsd a háttérszínt 50%-os szürkére (A HSB-nél csak a B értéke 50%).

Most pedig néhány filtert végig kell látogatnunk, hogy a tégla textúráját tovább alakítsuk:

  1. Filter Stylize Emboss (Angle 136, Height: 4, Amount: 100)
  2. Filter Stylize Find Edges
  3. Filter Blur Gaussian Blur (0,6)
  4. Filter Pixelate Pointillize (3)
  5. Image Adjust Desaturate
  6. Filter Noise Add Noise (Amount 42, Distribution: Gaussian, Monochromatic)
  7. Filter Blur Gaussian Blur (0,6)
  8. Filter Stylize Emboss (Angle: 136, Height: 2, Amount 100)
  9. Filter Blur Gaussian Blur (0,3)

A Layer 1 módját állítsd át Hard Light-ra. Állitsd vissza a színeket az eredetire (előtér: fekete, háttér: fehér). Készíts új Layert (layer 2). Válaszd ki a Filter Render Clouds menüpontját, majd a Filter Render Difference Clouds menüpontját. Ismételd meg még 20 alkalommal a Ctrl-F segítségével.

Az Image Adjust Posterize menüpontjában 7-es értékkel egységesítjük a szürkeárnyalatokat, majd a Filter Stylize Emboss menüpontban (Angle:136, Height: 3, Amount 100) kissé kiemeljük a síkból. Állítsd át a Layer 2 módját Hard Light-ra.

Válaszd ki az Image Adjust Curve menüpontot és a képen látható görbét rajzold meg a ceruzával. Ezzel a tégla textúra készen áll!

Nyisd meg (tedd aktívvá) a korábban elkészített tégla képet. Készíts másolatot belőle az Image Duplicate menüpont segítségével. Válaszd ki az Image Apply Image menüpontot. Itt a Source-nak állítsd be a tégla textúrájának képét, valamint a Layer-nél a Merged opciót.

Változtasd meg az előtérszínt: R: 182, G: 162, B: 148. Készíts új Layert (Layer 1) és töltsd be a #6-os csatorna kijelölését (Select Load Selection) úgy, hogy az Invert be legyen jelölve. Töltsd fel előtérszínnel a kijelölést (Edit Fill, Foreground Color). Ezután a Filter Noise Add Noise menüpontnál zajosítunk (Amount: 76, Distribution: Gaussian, Monochromatic).

Készíts új layer-t (Layer 2). A Select Inverse menüpontjával fordítsd meg a kijelölést. Az Edit Fill menüpontjában töltsd fel feketével a kijelölést. Tüntesd el a kijelölést, majd a Filter Stylize Emboss menüpontjában emeljük ki egy kissé a síkból (Angle: 136, Height: 5, Amount: 100). Ezután a Filter Blur Gaussian Blur-nál homályosítunk egy cseppet (2,0), majd a Layer 2 módját állítsd át Hard Light-ra.

Készíts új layer-t (Layer 3). Töltsd be a #6-os csatorna kijelölését úgy, hogy az Invert jelölőnégyzet be legyen kapcsolva. Válts vissza az alapszínekre (előtér: fekete, háttér: fehér), majd a Filter Render Clouds menüpontja után a Filter Noise Add Noise (Amount: 76, Distribution: Gaussian, Monochromatic) következik. Vedd vissza a layer opacitását 60%-ra. Tüntesd el a kijelölést.

Az előbb elkészített "zajos fúgának" adunk színt. Készíts másolatot a Layer 1-ből, majd mozgasd a másolatot a felső layer (Layer 3) fölé. Állitsd át a layer módját Color-ra.

A Channels palettában készíts másolatot a #6-os csatornától (#7). Ctrl-I-vel forgassuk negatívba a képét, töltsd be a #7-es csatorna kijelölését, majd a Select Modify Expand értékét állítsd 3 pixelre. A Select Feather értékét is 3 pixelre kell állítani. Ezután a Filter Noise Add Noise (Amount: 200, Distribution Gaussian, Monochromatic) következik. Tüntesd el a kijelölést. A Filter Pixelate Crystallize értékét állítsd be 9-re, majd az Image Adjust Equalize után így fog kinézni a képed:

Lépjél vissza az RGB csatornára, majd készíts új layert (Layer 4). Tölts be a #7-es csatorna kijelölését (Select Load Selection). Kattints duplán a Szórópisztoly eszközre és állítsd be az Options palettában a festés módját Dissolve-ra, valamint a pressure értékét 6% körülire. Előtérszínnek állítsd be: R: 182, G: 162, B: 148. Rejtsd el a kijelölést (Ctrl-H), majd a szórópisztollyal fesd le a képet. Ekkor csak oda fog festeni, ahol a kijelölés van, annak ellenére, hogy elrejtettük. Tüntesd el a kijelölést (Ctrl-D).

Válaszd ki a Select Duplicate menüt, ott állítsd be a Merged Layers only jelölőnégyzetet. Készíts másolatot a Background layerből. Image Canvas Size menüpontban állítsd be a kép szélességét 600 pixelre, valamint a bal felső sarkot jelöld ki. Ezután a Filter Other Offset menüben a Horizontal: 300, a Vertical: 200, valamint a Wrap Around rádiógomb legyen kiválasztva.

Select All (Ctrl-A). Edit Define Pattern. Készíts új file-t (lehetőleg nagyobbat, mint 600x300), majd Edit Fill menüpontjában válaszd ki a Pattern-t a Use lehúzható menüben.

Kész!

Megjegyzés: itt erősen kicsinyítve látod az eredeti képet, ami1200x1200 pixeles volt.


Visszalépés