Nem kockáztatsz, teleportálsz a
Challengerre. Ott aztán gyorsan betuszkolod 5-SI-t a sztázis-kamrába.
Bekapcsolod a hajó számítógépét, és
megkérdezed a Draco Minor koordinátáit. Eltelik néhány perc. Nincs válasz.
Megismétled a kérdést. Még mindig nincs válasz. Harmadszor is megpróbálkozol. A
képernyő üres marad.
Ez már egy kicsit aggasztó. Mivel 5-SI üzemképtelen, a hajó
számítógépére van szükséged a pályaadatok meghatározásához.
- Torkig vagyok már vele, hogy a
gépeket ápolgassam - mormolod. De azért bekukkantasz a számítógép belsejébe.
Fölfedezed, hogy 5-SI mikrocsipjeit mégsem az Atreus-7 levegője rontotta el. A
robot és a hajó számítógépét egyaránt a Challenger teleportáló hajtóművének sugárszivárgása
tette tönkre.
Eddig még sohasem kellett saját magadnak kiszámítanod a pályaadatokat.
De előszeded a kézikönyveket, és reméled a legjobbakat.
Aztán kézi vezérlésre állítod a
hajót, és ráállsz a javítóbolygóhoz vezető pályára.
- Most ugrik a majom az űrbe... -
mondod, ahogy elkezdődik a teleportálás.
Amikor kikerülsz a hipertérből, a
javítóbolygó nincs ott, ahol lennie kellene!
- Az Ondut protonját! - káromkodod
el magad, és öklöddel a műszerfalra csapsz. - Rosszul számítottam ki a
koordinátákat! - Eltévedtél. A Draco Minor helyett egy teljesen ismeretlen
fehér törpecsillagot látsz magad előtt. Egyetlen bolygó kering körülötte.
Ahogy pályára állsz, észreveszed, hogy a bolygó felét ragyogó, szikrázó
fénypontok borítják. Szinte mintha jelzőfények volnának. A másik fele teljes
sötétségbe borul. - Valahol le kell szállnod. De melyik oldal biztonságosabb?
Ha úgy döntesz,
hogy a szikrázó felén szállsz le, klikkelj ide!
Ha úgy döntesz, hogy a sötét felén szállsz le, klikkelj ide!