Csontváz
Elôfordulás: ritka
Megjelenôk száma: 2k10
Termet:
E
Sebesség: 50(SZ)
Támadó értek: 35
Védô érték:
80
Kezdeményezô érték: 15
Célzó érték: 0
Sebzés:
1k6
Támadás/kör: 2
Életerô pontok: 20
Fajdalomtűrés
pontok: -
Asztrál ME: immunis
Mentál ME:
immunis
Méregellenállás: immunis
Pszi:
-
Intelligencia: alacsony
Max. Mp: -
Jellem:
Halál
Max. TP.: 25
Csontvázak. Melyik kalandozó ne hallott volna róluk, kinek nem voltak rémálmai, melyben e förtelmes szörnyetegek nyújtogatták kezeiket a halandó után. Az átlagos ember sose lát mozgó csontvázat, mégis, ezzel ijesztgetik a gyerekeket ha valami csínyt csinálnak, és az éjjeli tábortűz körül zajló mesékben is előfordulnak. Sokan azonban nem tudják, hogy egy csontváz nem csontváz - már ha a harcértékeit nézzük. Ám ezek a lények minden esetben csapatostul támadnak, nem hagyva esélyt ezzel annak a szerencsétlen halandónak, aki közéjük merészkedik. A közönséges fegyverrel szemben meglepöen ellenállóak - szúró- és vágófegyverek csak a szokásos felét sebzik rajtuk, de a zúzófegyverek másfélszeres sebzést okoznak ellenük, ellenben ha valaki törkarddal támad rájuk, a sebzés negyedelődik. Ellenállóak a tüzzel szemben - az ilyen sebzések is feleződnek -, és immunisak a villámokra. Harcban hosszú körmeiket használják, mellyel körönként kétszer támadnak. Testüket méreg nem fogja, a fájdalmat egyáltalán nem érzik, ezért csak túlütéssel lehet megsebezni öket. Mivel testüket nem borítja hús, jövetelüket mindig hangos csontzörgés elözi meg.
Szólnunk kell még a nem emberi alakú csontvázakról is. Elöfordulhatnak - igaz, meglehetősen ritkán - különbözö állat alakban is, pl: farkas, nagymacska, medve, stb. Ezeknek a harcértékei megegyeznek a normális állatokéval, de ôk sem éreznek fájdalmat, ezért csak az Ép-jük marad meg. A csontvázak bárhol elôfordulhatnak, ahol több holttest található, legyen ez a hely egy kripta, egy temetö, vagy egy tömegsír. Kellően "lecsupaszított" test birtokában azonban varázsló vagy boszorkánymester is képes csontváz létrehozására.
Vascsontváz
Előfordulás: ritka
Megjelenôk száma: 1k10
Termet:
E
Sebesség: 40(SZ)
Támadó érték: 40
Védô érték:
75
Kezdeményezô érték: 10
Célzó érték: 0
Sebzés:
2k6
Támadás/kör: 2
Életerô pontok: 35
Fájdalomtűrés
pontok: -
Asztrál ME: immunis
Mentál ME:
immunis
Méregellenállás: immunis
Pszi:
-
Intelligencia: alacsony
Max. Mp: -
Jellem:
Halál
Max. TP.: 50
A vascsontvázak nagyban hasonlítanak a "hagyományos" csontikra, a különbség a névböl is adódik: a csontjaik vasból vannak. Ennek megfelelően a színük vörös, a szokásos csontfehér helyett. Vacsontvázat csak varázsló készíthet, ha a holt csontokat fémmé alakítja - ilyen lény természetes körülmények között soha sem jön létre. A fizikai hatásokkal szemben sokkal ellenállóbbak, mint egyszerűbb társaik. Természetesen csak túlütéssel sebezhetőek, de az "anyaguk" miatt 2-es SFÉ-jük van. A hideg alapú sebzések felezôdnek, a tüzet azonban kevésbé bírják, az ilyen serülések a hagyományos módon rongálják öket.
Villámcsontváz
Előfordulás: ritka
Megjelenôk száma: 1k6
Termet:
E
Sebesség: 60(SZ)
Támadó érték: 50
Védô érték:
90
Kezdeményezô érték: 20
Célzó érték: -
Sebzés:
2k6
Támadás/kör: 2
Életerô pontok: 30
Fájdalomtűrés
pontok: -
Asztrál ME: immunis
Mentál ME:
immunis
Méregellenállás: immunis
Pszi:
-
Intelligencia: alacsony
Max. Mp: -
Jellem:
Halál
Max. TP.: 130
Kétségkívül az egyik legveszélyesebb csontvázfajta. Mivel anyagi testük nincs, teljes egészében villámokból állnak, ezért csak mágikus fegyverekkel és túlütéssel sebezhetök. A tűz és hideg alapú sebzések a szokásos módon hatnak ellenük, ellenben a villámvarázslatok gyógyítják öket - amennyi a villám sebzése, annyit gyógyul a csontváz. Ha a villámcsontváz túlüti ellenfelét, annak Egészségpróbát kell dobnia -2-es módosítóval. Ha sikerül, az áldozat csak további 2k6 Fp-t veszít az elektromos sokk miatt, de ha nem, komoly bajban van. Az izmai görcsbe rándulnak 2k6+4 körig, és ezalatt az idô alatt semmiféle mozgásra nem képes.
Árnyékcsontváz
Elôfordulás: nagyon ritka
Megjelenôk száma:
1k6/2
Termet: E
Sebesség: 50
Támadó érték:
45
Védő érték: 90
Kezdeményezô érték: 20
Célzó
érték: -
Sebzés: 1k6+2
Tamadás/kör: 2
Életerô
pontok: 28
Fájdalomtűrés pontok: -
Asztrál ME:
immunis
Mentál ME: immunis
Méregellenállás:
immunis
Pszi: -
Intelligencia: alacsony
Max. Mp:
-
Jellem: Halál
Max. TP.: 150
Az árnyékcsontvázak csak gonosz varázslók feketemágiájának köszönhetôen jöhetnek létre. Kinézetük borzongást keltô - ott, ahol a csontoknak kellene lenniük, csak mélységes sötétség tekint vissza a halandóra - testük teljes egészében Elemi Sötétségbôl épül fel. Nem sebzi öket közönséges fegyver, tűz- és hideg-varázslatok sebzése feleződik, de a fény alapú varázslatok a kétszeres sebzést okozzák nekik - ám a természetes fény semmilyen hatással nincs rájuk. Az Elemi Sötétség varázslatok hasonlóképpen gyógyítják őket, mint a villámcsontvázakat a villámvarázslatok. Ők maguk a kezeikkel támadnak - ha elérik ellenfelüket, az olyan érzés, mintha jeges pálcát döftek volna beléjük. Ezen kívül még borzongató félelem szorítja össze a szívüket, ha elvétik az AME próbájukat. Ha az árnyékcsontváz túlüti ellenfelét, az elveszíti egy közeli - egy napnál nem régebbi - emlékét; hogy mely ez az emlék, azt a KM határozza meg.
Az árnyékcsontvázak remekül képesek beleolvadni az ôket körülvevô sötétségbe. Rejtőzködésükre annyiszor 10 százalékot kapnak, amennyi a környezet sötétségének az erőssége az alábbi listán. Ezen felül még a VÉ-jük is megnövekszik az Erősség ötszörösével. Így ha valamely szerencsétlen kalandozó egy teljesen sötét helyen találkozik velük, igencsak vesztes helyzetben van. Nem elég, hogy nem látja ellenfelét, de mivel az árnyékcsontváznak nincs anyagi teste, nem is hallja - igazán jól jöhet ilyenkor egy varázsló segítsége.
E | Látási viszonyok |
1 | alkonyat |
2 | telihold |
3 | fogyóhold |
4 | újhold |
5 | csillagos éjszaka |
6 | borús éjszaka |
7 | éjszaka világítatlan szobában |
8 | barlangban |
9 | vaksötét |
10 | teljes sötétség |
Syrker
Ez egy ősi Aquir élősködő, ami szinte teljesen kipusztult az Elf-Aquir háborúkban. A Syrker egy kb. 70 cm hosszú hernyóra emlékeztető élőlény. Ha jobban megnézzük, akkor észrevesszük, hogy a hasi oldalán egy mélyedés fut keresztül aminek szélein éles karmok vannak. Fején két kb. 10 cm-es csáp található. De ezt a lényt - előfordulásához képest is csak - ritkán látjuk meg, mivel a gazda-lényben él. Élettartama 2000 év, de képes betokosodni; ekkor semmit sem öregszik (természetesen csak ha nincsen élő test, amiben lenne). Ha valki ezt a lényt a nyakszirtjére rakja (önmaga keptelen felmászni), akkor a lény felszakítja a bőrt és "körülöleli" a gerincet. Ezután rákapcsolódik az áldozat idegrendszerére, és átalakítja a hangképző szerveket (2 MAX Ép veszteség | 4 MAX Fp veszteség). Ez embereknél a hang mélyülését, enyhe rekedtséget eredményez. Az élősdi megosztja tudását a gazdájával, de csak ha ő szükségesnek találja (ez a tudas nem semmiseg, hiszen ez a lény jelen volt a másodkorban is). Ezen kívül ellátja a szervezetet 5-10 Od pontal amit közösen használnak. A lény érzékeli, hogy milyen hatalomszavat akar a test tulajdonosa kimondani és ő ezt aquirul kimondja helyette. A lénynek elég negatív az asztralja, ez az ölésvágy és a fennhéjázás felé torzítja a tulaj jellemét. A lény minden hatalomszóért elvon egy Ép-t, vagy ha a gazda teljesíti a kivanságát akkor az élete (a gazdájáé) végéig szolgálja (ebben nem hazudik az igéret számára szent) vagyis nem szív Ép-t, viszont minden esetben 5 Fp-t veszit a tulajdonos hatalomszavankent, mivel a hajszál erek bevéreznek a torkában.
Yll Féreg
"... és kihúzta a pecket. Az utolsó súlyérzékelőt is sikerült hatástalanítania. Lassan közelebb lépett az ajtóhoz. Nem értette a dolgot, elméletileg minden csapdán átjutott, mégis határozottan rossz előérzete volt. Aztán meglátta... Az ajtó mellet négy szürke, lúdtojás nagyságú valami hevert. Akár kövek is lehettek volna, de túl szabályos volt az alakjuk. Három hirtelen megrepedt, és máris kis kukac formájú dögök repültek a döbbenten figyelő tolvaj felé. A sokéves rutin ismét segített, gondolkodás nélkül vetődött félre a REPÜLŐ KUKACOK elől. - Miket ki nem találnak manapság!? - gondolta magában. Ahogy megfordult, látta, hogy azok is irányt változtatnak. Előhúzta tőrét, és kettévágta a két leggyorsabbat. A harmadikra azonban már nem jutott ideje. Érezte, hogy nekicsapódik a testének, egy reccsenést hallott, ahogy a ruha engedett, majd fájdalom hasított a testébe. Megragadta a kukac kilógó farkát, hogy kitépje a sebből, de a belehasító fájdalom megakadályozta ebben. Ez az idő elég volt a féregnek, hogy eltünjön a testben. A tolvaj érezte, ahogy a dög lassan fúrja magát előre és tudta, ha nem tesz gyorsan valamit, megbízóinak új ember után kell nézniük. Hirtelen elhatározással a melléhez illesztette a pengét. Lesz, ami lesz, inkább kivágja, a gyógyital majd segít. Hirtelen fájdalom nyilallt a hátába és érezte, amint valami ott is befúrja magát.- A negyedik tojás - gondolta - A hátamon már semmiképp nem érem el..." Ennyit a szegénysorsú tolvajról, és most nézzük azt a bizonyos kukacot.
Előfordulás: nagyon ritka
Megjelenők
száma: 1k10
TÉ: 120
VÉ: 140
KÉ: 50
Támadás/kör: 1
Sebzés: változó
Ép: 1
Fp: 4
Méregellenállás: immunis
Asztrális
ME: - / 20 (természetes / varázsolt)
Mentális
ME: - / 20
(természetes / varázsolt)
Tp: 40 - 120
Egyike az Elátkozott Vidék különös lényeinek. Azért veszélyes, mert kifejlődéséhez eleven táplálékra van szüksége. A féreg egy nagy, több mint fél méteres lepke "gyermeke", annak petéjéből kel ki, mihelyst valami élőlényt érez a közelében (3m sugarú kör). A lepke rengeteg petét rak, ezek közül azonban csak 1k10 életképes. Hogy miért tud repülni, erre máig nem sikerült ésszerű magyarázatot találni. Megcélozza a szerencsétlen áldozatot, és befúrja magát a testébe, ez 2 Ép elvesztésével jár. Ha a megtámadott fémvértet visel, a féreg nem tudja magát rögtön berágni, nekiáll rést keresni. Ebben az esetben Gyorsaság- és Ügyesség-próbát kell dobni. Ha mindkettő sikeres, a megtámadott elkapta a férget. Ha az Ügyesség-próba sikertelen, elkapta ugyan, de amatőr volt, a féreg a kezébe kezdi el befúrni magát. Amikor a féreg a testben van, szépen lassan elindul és utat vág magának a szívig. Amíg kilátszik, meg lehet próbálni kitépni, de ehhez Akaraterő-próbát kell tenni. Ha sikerül kitépni, az még 2k10 Fp elvesztésével jár. Amikor a féreg benne van, az áldozat félóránként veszít 1Ép-t, harcolni vagy varázsolni csak sikeres Akaraterő-próba után tud (a varázsláshoz -2-vel kell dobni). Ha elfogy az Ép, a féreg elérte a szívet, és az áldozat meghal. Amikor a testben van, eltávolítani csak varázslattal lehet (esetleg kivágni, de ez nagyon brutális, és főleg káros). Ha a szívet elérte, elfogyasztja, majd bebábozódik, és nemsokára (k10/2 nap múlva) egy új lepke születésének lehetünk szemtanúi. Az Elátkozott Vidék lakói - mysserák és árnyjárók - nagyon féltett célpontok őrzésére használják. Ynev más tájain Orwella-papnők, -paplovagok illetve Toron boszorkánymesterei "használják" őket.