Csontvázak

Mintha a csontvázakról nem esett volna sok szó a M.A.G.U.S.-ban, bár nem is túl gyakoriak Yneven, de a varázshasználók (már amelyik) által egyik legkönnyebben "elkészíthetô" mágikus teremtmények közé tartoznak.

Csontváz

Elôfordulás: ritka
Megjelenôk száma: 2k10
Termet: E
Sebesség: 50 (SZ)
Támadó érték: 35
Védô érték: 80
Kezdeményezô érték: 15
Célzó érték: 0
Sebzés: 1k6
Támadás/kör: 2
Életerô pontok: 20
Asztrál ME: immunis (minden csontvázra igaz)
Mentál ME: immunis (minden csontvázra igaz)
Méregellenállás: immunis (minden csontvázra igaz)
Pszi: - (minden csontvázra igaz)
Intelligencia: alacsony
Max. MP: - (minden csontvázra igaz)
Jellem: Halál
Max. TP.: 25

Csontvázak. Melyik kalandozó ne hallott róluk, kinek nem voltak rémálmai, melyben e förtelmes szörnyetegek nyújtották kezeiket a halandók után. Az átlagos ember sose lát mozgó csontvázat, mégis, ezzel ijesztgetik a gyerekeket, ha valami csínyt csinálnak, és az éjjeli tábortuz körül zajló mesékben is elôfordulnak. Sokan azonban nem tudják, hogy egy csoport csontváz nem csontváz, már ha a harcértékeiket nézzük. Ám ezek a lények minden esetben csapatostul támadnak, nem hagyva esélyt ezzel annak a szerencsétlen halandónak, aki közéjük merészkedik. A közönséges fegyverrel szemben meglepôen ellenállóak szúró- és vágófegyverek csak a szokásos felét sebzik rajtuk, de a zúzófegyverek másfélszeres sebzést okoznak ellenük, ellenben, ha valaki tôrkarddal támad rájuk, a sebzés negyedelôdik. Ellenállóak a tuzzel szemben - az ilyen sebzések is felezodnek - és immunisak a villámokra. Harcban hosszú körmeiket használják, melyekkel körönként kétszer támadnak. Testüket méreg nem fogja a fájdalmat egyáltalán nem érzik, ezért csak túlütéssel sebezhetôek. Mivel testüket nem borítja hús jövetelüket mindig hangos csontzörgés jelzi.

Szólnunk kell még emberi alakú csontvázakról is. Elôfordulhatnak - igaz, meglehetôsen ritkán - különbözô állatalakban is, pl.: farkas, nagymacska, medve stb. Ezeknek a harcértékei megegyeznek a normális állatokéval, de ôk sem éreznek fájdalmat, ezért csak Ép-jük maradt meg. A csontvázak bárhol elôfordulhatnak, ahol több holttest található, legyen ez a hely egy kripta, egy tömegsír vagy egy közönséges temetô. Kellôen "lecsupaszított" test birtokában azonban varázsló vagy boszorkánymester is képes csontváz létrehozására.

Vascsontváz

Elôfordulás: nagyon ritka
Megjelenôk száma: 1k10
Termet: E
Sebesség: 40 (SZ)
Támadó érték: 40
Védô érték: 75
Kezdeményezô érték: 10
Célzó érték: 0
Sebzés: 2k6
Támadás/kör: 2
Életerô pontok: 35
Intelligencia: alacsony
Jellem: Halál
Max. TP.: 50

A vascsontvázak nagyban hasonlítanak a "hagyományos" csontikra, a különbség a névbôl is adódik: a csontjaik vasból vannak. Ennek megfelelôen a színük vörös, a szokásos csontfehér helyett. Vascsontvázat csak varázsló készíthet, ha a holt csontokat fémmé alakítja át, ilyen lény természetes körülmények közt soha nem jön létre. A fizikai hatásokkal szemben sokkal ellenállóbbak, mint egyszerubb társaik. Természetesen csak túlütéssel sebezhetôek és anyaguk miatt 2-es SFÉ-jük van. A hideg alapú sebzések felezôdnek, a tüzet azonban kevésbé bírják, az ilyen sérülések a hagyományos módon rongálják ôket.

Villámcsontváz

Elôfordulás: nagyon ritka
Megjelenôk száma: 1k6
Termet: E
Sebesség: 60 (SZ)
Támadó érték: 50
Védô érték: 90
Kezdeményezô érték: 20
Célzó érték: 0
Sebzés: 2k6
Támadás/kör: 2
Életero pontok: 30
Intelligencia: alacsony
Jellem: Halál
Max. TP.: 210

Kétségkívül az egyik legveszélyesebb csontvázfajta. Mivel anyagi testük nincs - teljes egészében villámokból állnak - csak mágikus fegyverrel sebezhetôek. A tuz és hideg alapú mágia a szokásos módon hat rájuk, de a villámvarázslatok gyógyítják ôket, amennyi a sebzés, annyit gyógyul a csonti. Ha a villámcsontváz túlüti az ellenfelét, annak Egészségpróbát kell dobni -2-es módosítóval. Ha sikerül, az áldozat csak további 2k6 Fp-t veszít az elektromos sokk miatt, de ha nem, komoly bajban van. Az izmai görcsbe rándulnak 2k6+4 körig, ez alatt az idô alatt semmiféle irányított mozgásra nem képes, és 1% esélye van arra, hogy megálljon a szíve. Természetes körülmények közt a villámcsontvázak sem jöhetnek létre.

Árnyékcsontváz

Elôfordulás: nagyon ritka
Megjelenôk száma: 1k3
Termet: E
Sebesség: 50
Támadó érték: 45
Védô érték: 90
Kezdeményezô érték: 20
Célzó érték: 0
Sebzés: 1k6+2
Támadás/kör: 2
Életerô pontok: 28
Intelligencia: alacsony
Jellem: Halál
Max. TP.: 350

Az árnyékcsontvázak csak gonosz varázslók feketemágiájának köszönhetôen jöhetnek létre. Kinézetük borzongást keltô, ott ahol a csontoknak kellene lenniük, csak mélységes sötétség tekint vissza a halandóra, testük teljes egészében Elemi Sötétségbôl épül fel. Nem sebzi ôket közönséges fegyver, tuz- és hideg alapú varázslatok sebzése felezôdik, de a fény alapú varázslatok kétszeres sebzést okoznak nekik. A természetes fény azonban semmi hatással nincs rájuk. Az Elemi Sötétség alapú varázslatok hasonlóképpen gyógyítják ôket, mint a villámcsontvázakat a villámok. A kezeikkel támadnak, ha elérik ellenfelüket, az olyan érzés, mintha jeges pálcát döftek volna beléjük. Ezen kívül még borzongató félelem szorítja össze a szívüket, ha elvétik az Asztrális mágiaellenállásukat. Ha az árnyékcsontváz túlüti ellenfelét, az elveszíti egy közeli napnál nem régebbi emlékét. Hogy mely ez az emlék azt a KM határozza meg.

Az árnyékcsontvázak remekül képesek beolvadni az ôket körülvevô sötétségbe. Rejtôzködésükre annyiszor 10%-ot kapnak, amennyi a környezetük sötétségének erôssége a lent listán. Ezen kívül a védôértékük is megnövekszik az Erôsség ötszörösével. Így ha valamely szerencsétlen kalandozó egy teljesen sötét helyen találkozik velük, igencsak vesztes helyzetben van. Nem elég, hogy nem látja ellenfelét, de mivel az árnyékcsontváznak nincs anyagi teste, nem is hallja, igazán jól jöhet ilyenkor egy varázsló segítsége.

A táblázat az Elsô Törvénykönyv 295. oldalán a Sötét Teremtése címu varázslatnál található.

Csontváz ôrzô

Elôfordulás: nagyon ritka
Megjelenôk száma: 1-2
Termet: E
Sebesség: 60 (SZ)
Támadó érték: 90
Védô érték: 130
Kezdeményezô érték: 30
Célzó érték: 0
Támadás/kör: 1
Sebzés: 1k6+2 (vagy fegyver)
Intelligencia: alacsony
Jellem: Halál
Max. TP.: 500
Necrografiai osztály: III. éloholt

A boszorkánymesterek és varázslók kincseiket, foglyaikat, egy értékeiket ôriztetik a csontváz ôrzôkkel. E célra kitunôen használhatóak, mivel kinézetre semmi eltérés nincs a "normál" csontiktól. Ezt gyakran ki is használják. Csak létrehozójuk parancsának engedelmeskednek, más mágiahasználó nem adhat nekik utasítást (vagyis adhat, max. nem teljesítik :). Bármeddig képesek mozdulatlanul maradni, amíg a gyanútlan kincskeresô áldozatukká nem válik.

Csontváz szolga

Elôfordulás: ritka
Megjelenôk száma: változó
Termet: E
Sebesség: 40 (SZ)
Támadó érték: 30
Védô érték: 60
Kezdeményezô érték: 5
Célzó érték: 0
Támadás/kör: 1
Sebzés: 1k6
Intelligencia: alacsony
Jellem: Halál
Max. TP.: 10
Necrografiai osztály: I. tudattalan éloholt

A csontváz szolgák boszorkánymesterek és varázslók által létrehozott élôholtak. Létrehozójuk többnyire háztartási munkákra, földmuvelésre és egyéb munkákra használják ôket. Ezekre kitunôen használhatóak, mivel nem fáradnak, nem esznek, mindent végrehajtanak, amit létrehozójuk megkíván tôlük. Sok boszorkánymester szerint jobban lehet ôket használni, mint a zombikat, gyorsabb mozgásuk miatt és a zombik szaga sem lehet valami kellemes. A csontvázak ritkán kerülnek harcba, nem erre találták ki ôket, ha mégis harcolni kényszerülnek karmaikat használják. Harcértékei miatt a kalandozóknak nem jelent akadályt, de nem egy eset történt, hogy a túl kíváncsi parasztok áldozatul estek a szolgáknak.