Nemere István: A védikus írások (Tvr-hét 2000/13) Sokan hivatkoztak már ezekre a több ezer évvel ezelőtt Indiában keletkezett és valaha pálmaleve1ekre rótt, hatalmas (bár csak részben fennmaradt) írásfolyamokra. Azt viszont már kevesebben tudják, hogy a védikus, ősi iratok sok mai tudományos területhez kapcsolódnak! Igen, nemcsak vallásról, hanem korabeli tudományról van szó. Méghozzá olyan szemléletről és eredményekről értesülünk belőlük, amelyek elállítják a lélegzetünket, és arra késztetnek bennünket, hogy átértékeljünk számos belénk rögződött dolgot. A védikus "könyvek" ugyan a ma hinduizmusnak nevezett vallási rendszer alapvető irodalmát képezik, de nagy hiba lenne csak afféle szent könyveknek tartani őket. Messze nem csak vallási és erkölcsi tanítások vannak bennük. A több ezer kötetnyi írás majdnem az összes ismert tudományt taglalja, beleértve a természettudományokat is. Talán sokak számára meglepő lesz, de ötezer évvel ezelőtt már pontos leírások születtek az orvoslás, a matematika, a fizika vagy éppen a pszichológia tárgyköreiből. Méghozzá olyan szinten, ami ma is megdöbbenti azt a kevés tudóst és kutatót, aki elfogulatlanul közelítve a témához, képes az anyagok mélyére merülni. A tudomány már csak azért is gyanakodva tekint ezekre az írásokra, mert furcsa dolog derül ki belőlük: az ősi Indiában érthetetlen módon meglepően sokat tudtak olyan dolgokról, amelyeket az akkori technikai eszközökkel, felszereltséggel nem sajátíthattak el. Ma már a legjobb indulattal sem vagyunk képesek megmagyarázni, honnan ismerték például sok ezer évvel ezelőtt az atom szerkezetét vagy a csillagászat számos olyan tényét és eredményét, amelyeket mi már a korszerű és igen bonyolult műszerek birtokában csak a közelmúltban tudtunk meg. Legalább három feltételezésünk is lehet, honnan származott akkoriban ez az elképesztő tudás. Az első változat azt sugallja, hogy mintegy tízezer évvel (!) ezelőtt létezett valahol a Földön egy magasan fejlett civilizáció, és amit a pálmalevelekre később leírtak, az egy ilyen nagy tudásanyag szerény maradéka. Ennyit sikerült átmenteni az idők során (lásd ehhez a 'Rejtélyes elődök' című könyvemet). A második változat hívei nem markolnak ekkorát. Úgy vélik, valamilyen csodálatos intuícióval rendelkező zsenik, korabeli tudósok maguk jutottak el ezekhez a következtetésekhez, és az ő eredményeiket tükrözik az írások. A harmadik feltételezés az lehet, hogy a könyvek minden gyakorlati tudásanyaga és erkölcsi, vallási tanítása egy felsőbb hatalom (Isten) kinyilatkoztatásának tekinthető. De hogy melyik verzió az igazi, ma még nem tudható. Indiai eredetű vallások, egyházak szerint természetesen a harmadikról lehet szó. Kutatók inkább az első felé hajlanak, bár ez ellen is felhozhatunk logikai észérveket. Talán a második látszik a legkevésbé valószínűnek vagy a legkevésbé bizonyíthatónak. Ami viszont tény: ezer évekkel ezelőtt valakik már sokat tudtak abból, amit mi ma tudunk. Vajon honnan származtak az információik?