[1] Buddha tana (dharma; chos)
[2] Elején, közepén és a végén is tökéletes.
[3] A Törvény edénye az, aki képes a befogadására.
[4] A hagyományos értelemben vett, kiegyensúlyozott, értelmes élet. Azért, jó meg közelebb visz a magasabb célokhoz, végső soron a megszabaduláshoz.
[5] Amikor valaki képtelen felmérni, mi a helyes és helytelen.
[6] A nihilizmusnak itt egy szűkebb értelméről van szó, amikor valaki nem hisz a tetteinek megfelelő következményekben, a karmikus ok-okozatiságban.
[7] A négy formavilágban való elmélyedéssel, avagy finom anyagi elmélyedéssel.
[8] A négy magasztos állapot: 1. baráti érzület 2. cselekvő együttérzés 3. együttérző öröm 4. felülemelkedett egykedvűség.
[9] A négy formanélküli elmélyedéssel.
[10] Az általunk tapasztalt világ, ahogy a dolgokat látjuk, csoportosítjuk, elnevezzük és minősítjük.
[11] A létkerék három, egymást kölcsönösen meghatározó szakasza: az énképzet, a tett (karma) és az újjászületés.
[12] A nirvána állapota, amikor a feltételezett én és enyém ellobban. Nincs ki féljen és nincs semmi, amitől félni lehet.
[13] A köznapi módon tapasztalt jelenségvilág.
[14] Mivel a nirvána nem egy különálló távoli hely, vagy idő, ezért elérését is értelmetlen áthelyezni ezekbe. Csak be kell látni.
[15] A konvencionális léthez (szamszárához) való helyes viszony. Ideiglenes eszköz, lehetővé teszi, hogy továbblépjünk. (Mert végső megközelítésben ok és okozat, tett és következmény is önlényeg nélkül való dolgok)
[16] Ha belátjuk azt, hogy ok és okozat önlényeg nélkül való dolgok, (így keletkezésünk, létezésünk és megszűnésünk, tehát mi magunk is), másrészről belátjuk, hogy mindezek a dolgok függve bár (konvencionálisan) de léteznek, akkor nem hihetünk sem igazi létezésükben, sem igazi menlétezésükben. Ez az ellentmondás azonban csak látszólagos. Oka, hogy vizsgálódásunkban nem tudunk meghaladni egy minőségi küszöböt, magunkat, a halmazokat, szokványos emberi kategóriáinkat. Ezekkel pedig a világ igazi mikéntje nem írható le.
[17] A "víz" jelensége, csupán a valóságnak nem megfelelő megkülönböztetésünk szüleménye, így hát a nem valóságos létezőnek balgaság a nem valóságos nemlétezést állítani.
Nagyon fontos felismerés! Ha a kiindulópontunk hamis (valóságnak nem megfelelő megkülönböztetésekben gondolkodunk - halmazokban, énben) akkor ebből a hamis nézőpontból minden további vizsgálódás hamis. Tehát ugyanolyan értelmetlen a nem valóságos létező, mint a nem valóságos nemlétező kategóriája.
[18] Nincs ellentmondás az előbb kifejtettekkel. Mégegyszer utalhatnánk a 15-ös lábjegyzetben leírtakra.
[19] A "ruhátlanokat", azaz dzsainákat.
[20] Nem buddhisták.
[21] A hat elem.
[22] Ha különállóan, önálló egyként léteznek, akkor a létezésükhöz nem kell más feltétel. Ha pedig önálló egyként nem léteznek, akkor mivel nemlétezők, nem léphetnek kapcsolatba semmi mással.